වරක් ගෞතම බුදුන් වහන්සේ දේශනා කර සිටියේ විශ්ව විශය අචින්ත්ය බවත් එය සෙවිම පලක් නැති බවත්ය. නමුත් බටහිර විද්වතුන් එය දන්නේ නැත. ඔව්න් නිරන්තරයෙන් විශ්වය හා එහි ක්රියාකාරීත්වය පිලිබද දැනුම නිර්මානය කරමින් සිටි.
ක්වන්ටම් භෞතික විද්යාව හා අජටාකාශ විද්යාව තුල වු සිද්ධාන්ත මගින් “මනස” හා “පදාර්ථය” අතර කෙසේ ගැලපීමක් ඇත්දැයි සොයමින් නව ප්රවාදයක් ගොඩ නගා ඇත.එනම් “සමාන්තර විශ්ව” එසේත් නැති නම් “සැඟ වූනු විශ්ව” යන්නයි
නමුත් අවාසනාවකට මේ පිලිබද වු නිබන්දන පත්රිකා කියාවා තේරුම් ගැනීමට සාමාන්ය දැනුමක් (විශේෂයෙන් බටහිර ගණිතය ) ඇත්ත වුන් හට නොහැකි අතර, ඒ සදහා “ස්විඩීන්ගර්ගේ පූසා” වැනි “ගණිතමය” නොවු බසක් අවැසිය.
නමූත් “බුදු දහම” තුල ඉදිරිපත් වන්නේ සියල්ල මනස විසින් නිර්මාණය කරන ලද බවකි.මනස විසින් නිර්මාණය කරන ලද “මම” නැමත්තා විසින්ම “මම” සදහා වු ලොකයක් ද නිර්මාණය කරයි.එම නිර්මාණය කල ලොකය තුල “මම” නැමැත්තා පවත්වාගේන යයි.
නමුත් ඇත්තේ ඇතිවීම, පැවතීම, හා නැතීවීමේ ස්වභාවයයි.
විශ්වය යනු මනසේ නිර්මාණයක් වෙයිසමාන්තර විශ්ව. වරක් ගෞතම බුදුන් වහන්සේ දේශනා කර සිටියේ විශ්ව විශය අචින්ත්ය බවත් එය සෙවිම පලක් නැති බවත්ය. නමුත් බටහිර විද්වතුන් එය දන්නේ නැත. ඔව්න් නිරන්තරයෙන් විශ්වය හා එහි ක්රියාකාරීත්වය පිලිබද දැනුම නිර්මානය කරමින් සිටි. ක්වන්ටම් භෞතික විද්යාව හා අජටාකාශ විද්යාව තුල වු සිද්ධාන්ත මගින් “මනස” හා “පදාර්ථය” අතර කෙසේ ගැලපීමක් ඇත්දැයි සොයමින් නව ප්රවාදයක් ගොඩ නගා ඇත.එනම් “සමාන්තර විශ්ව” එසේත් නැති නම් “සැඟ වූනු විශ්ව” යන්නයි නමුත් අවාසනාවකට මේ පිලිබද වු නිබන්දන පත්රිකා කියාවා තේරුම් ගැනීමට සාමාන්ය දැනුමක් (විශේෂයෙන් බටහිර ගණිතය ) ඇත්ත වුන් හට නොහැකි අතර, ඒ සදහා “ස්විඩීන්ගර්ගේ පූසා” වැනි “ගණිතමය” නොවු බසක් අවැසිය. නමූත් “බුදු දහම” තුල ඉදිරිපත් වන්නේ සියල්ල මනස විසින් නිර්මාණය කරන ලද බවකි.මනස විසින් නිර්මාණය කරන ලද “මම” නැමත්තා විසින්ම “මම” සදහා වු ලොකයක් ද නිර්මාණය කරයි.එම නිර්මාණය කල ලොකය තුල “මම” නැමැත්තා පවත්වාගේන යයි. නමුත් ඇත්තේ ඇතිවීම, පැවතීම, හා නැතීවීමේ ස්වභාවයයි.
විශ්වය යනු මනසේ නිර්මාණයක් වෙයි
සමාන්තර විශ්ව සදහා වු මා තෝරා ගත් විඩියෝව
http://umanda.wordpress.com/2011/05/24/%E0%B7%83%E0%B6%B8%E0%B7%8F%E0%B6%B1%E0%B7%8A%E0%B6%AD%E0%B6%BB-%E0%B7%80%E0%B7%92%E0%B7%81%E0%B7%8A%E0%B7%80/
No comments:
Post a Comment